Waarom worden bioveiligheidspraktijken niet goed gerespecteerd in hygiënesluizen? ?

RegistrerenInloggen

Bekijk 3 berichten - 1 door middel van 3 (van 3 totaal)
  • Auteur
    Berichten
  • #1344

    Kunt u uitleggen wat bezoekers of boeren verhinderen om de bioveiligheidspraktijken in hygiënische sloten te respecteren (handen wassen, het verschonen van laarzen en kleding)? Wat is je eigen ervaring?

    #1444
    Mattias Delpont
    Deelnemer

    Een eerste antwoord is de tijd die nodig is om de oefeningen uit te voeren, of in ieder geval de perceptie van de tijd die nodig is. Elke maatregel die de tijd van de praktijken verkort of elke maatregel die de perceptie van de genomen tijd vermindert (gewoonten, geautomatiseerd gedrag) zou kunnen helpen. Heeft iemand specifieke voorbeelden?

    #1486
    arthi
    Deelnemer

    In mijn persoonlijke ervaring, als het vloeroppervlak van het hygiënesluis nat/erg vies is, kost het me meer tijd om me om te kleden, omdat ik er steeds voor zorg dat mijn benen of sokken niet nat worden. (het is een onbewust ding, dan moet ik mijn hele dag in natte voeten doorbrengen). Ook als de vloer te rommelig is (met emmers, etc) is het moeilijk om snel te zijn. Afgezien daarvan denk ik dat het dragen van "Crocs" sneller zal zijn dan laarzen. En handdesinfecterende sprays/gels nemen minder tijd in beslag dan handen wassen.

Bekijk 3 berichten - 1 door middel van 3 (van 3 totaal)
  • Het forum 'Hygiënesluis: lukt het je echt om een ​​pluimveestal/boerderij goed te betreden of te verlaten?' is gesloten voor nieuwe onderwerpen en reacties.