de juiste persoon

RegistrerenInloggen

Bekijk 2 berichten - 1 door middel van 2 (van 2 totaal)
  • Auteur
    Berichten
  • #5848

    Ervan uitgaande dat hij perfect bekwaam is om de coach te zijn op de boerderij die hij al heel lang heel goed kent, is de reguliere dierenarts de juiste persoon om de coaching te doen of moet hij overwegen om een ​​collega van hem te laten?

    #5881
    Heleen prinsen
    Deelnemer

    Ik vind dat het niet de eigen dierenarts moet zijn die de coaching doet, want die is niet onafhankelijk of wordt niet als onafhankelijk gezien. Ik denk zelfs dat het geen dierenarts hoeft te zijn. In ons project met antibioticareductie werken we met gecertificeerde coaches die het proces coachen in het managementteam, de experts: boer, dierenarts en adviseurs moeten een plan maken om de technische ingreep uit te voeren. De coach is er om te reflecteren en het proces te begeleiden en werken soms aan bepaalde gedragsverandering.

    Een aantal van onze dierenartsenpraktijken in Nederland volgden coachingsessies met onze gecoachte om zelf de coaching te doen, dus het kan werken en ik begrijp dat het niet voor iedereen haalbaar is om een ​​externe coach in te huren. Maar ik denk ook dat niet iedereen gemaakt is om te coachen, daar heb je bepaalde vaardigheden voor nodig.

Bekijk 2 berichten - 1 door middel van 2 (van 2 totaal)
  • Het forum 'Coaching als ondersteunende maatregel' is gesloten voor nieuwe onderwerpen en reacties.