Hoe zit het met het voetenbad? Wat zegt het van ons?

RegistrerenInloggen

Bekijk 2 berichten - 1 door middel van 2 (van 2 totaal)
  • Auteur
    Berichten
  • #1392
    Foesser Franck
    Deelnemer

    Hallo,
    We hebben allemaal de voetenbaden gezien. We hebben allemaal onze laarzen, kindergeneeskunde en veel minder onze schoenen doorweekt voor de prijs die ze kosten.
    Een voetbaddesinfectiemiddel werkt in 1 minuut... dat is lang. Ik heb nog nooit iemand zo lang zien baden.
    Sommige ontsmettingsmiddelen veranderen van kleur wanneer ze niet langer effectief zijn... en de marmot verpakt de chocolade voordat hij ze naar ons opstuurt!
    Het voetenbad buiten is niet koel, vooral niet in de regen, en als het in de SAS is, hoeveel zijn er dan aan elk uiteinde?
    Aan de andere kant, als ik een voetenbad zie, vertelt het me dat ik op een plek ben waar ik voorzichtig moet zijn en het vertelt me ​​veel over de fokker. Houd de rommelige gootsteen en het gebrek aan zeep net zo goed vast.

    #1443
    Mattias Delpont
    Deelnemer

    Ik ben het ermee eens dat dit kan worden gezien als een "waarschuwingsbord" voor bezoekers. Maar aangezien het hoogstwaarschijnlijk niet effectief is (of een mogelijke bron van besmetting is), moeten de inspanningen worden gericht op het verwisselen van laarzen of het gebruik van laars/schoenovertrekken. de aanwezigheid van pluimveestal-specifieke laarzen (of overschoenen) aan de andere kant van de bank zou ook dit "waarschuwingsteken" -effect moeten hebben. Ik ben van mening dat de inspanningen voor bioveiligheid (een persoon zou een beperkte "hoeveelheid" inspanningen voor bioveiligheid hebben) gericht moeten zijn op efficiënte praktijken.
    Om het verantwoordelijkheidsgevoel van de bezoekers te vergroten, dient in elke stal een bezoekerslogboek te worden gebruikt.

Bekijk 2 berichten - 1 door middel van 2 (van 2 totaal)
  • Het forum 'Hygiënesluis: lukt het je echt om een ​​pluimveestal/boerderij goed te betreden of te verlaten?' is gesloten voor nieuwe onderwerpen en reacties.